מערכת לניהול לקוחות CRM – למי זה מתאים?

מערכת לניהול לקוחות CRM – למי זה מתאים?

כשאנחנו מנהלים עסק מסוים, יש כמה רבדים שאנחנו צריכים לעבוד בתוכם או מולם. רובד אחד זה העובדים בעסק, אותם אנחנו אמורים לנהל, רובד אחר זה הספקים והגורמים השונים שאנחנו עובדים מולם בשביל שהעסק יוכל לפעול בצורה יעילה, רובד נוסף זה כל מה שקשור ללקוחות, במובנים מסוימים זה הרובד החשוב ביותר בשביל שהעסק ירוויח.

על מנת לעבוד מול הלקוחות בצורה יעילה ונכונה, אנחנו צריכים להשתמש בכלים שאמורים לעזור לנו בכך. אנחנו נשתמש, סביר להניח, באמצעים שונים שיאפשרו לנו לנהל את העבודה מול הלקוחות באופן מסודר, מאורגן, שיטתי. לשמחתנו הרבה יש מערכות שונות שיכולות לאפשר זאת ואם נדע למצוא את המערכת שמתאימה לנו, אזי שנוכל לעבוד בצורה חכמה.

מערכת ניהול לקוחות CRM, היא המערכת העיקרית איתה נרצה לעבוד על מנת שנוכל לנהל את התקשורת שלנו מול הלקוחות, בין אם מדובר בלקוחות קיימים או לקוחות חדשים. זו מערכת שמוגדרת מפרמטרים שונים, מותאמים לסוג העסק ולצרכים שלו, וכך אנחנו יכולים להפיק תועלת מרבית עבור הצרכים שלנו, ובהתאם לתנאים שעומדים לרשותנו.

לפני שנסביר מה זו מערכת ניהול לקוחות ולמי היא יכולה להתאים, חשוב להדגיש, אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של מערכות, החוכמה היא לדעת למצוא מערכת שמתאימה לעסק שלנו, לא רק בצד המעשי, קרי איך אנחנו יכולים לעבוד איתה לצורך ניהול הלקוחות, אלא גם מבחינת התקציב שלנו וגם בצד הטכני, כלומר, כיצד המערכת עובדת בפועל.

מה זו מערכת ניהול לקוחות ולמי זה יכול להתאים

מערכת ניהול לקוחות, CRM, היא מערכת שמאפשרת לנו לייצר לוח מידע רחב ומקיף על הלקוחות שלנו, באמצעות כל משתנה וכל פרט שהם מספקים לנו, ועל פיהם אנחנו יכולים לעבוד. למשל, המערכת קולטת לידים, פניות, מלקוחות כל המידע נשמר במערכת ואז אנחנו יכולים להחליט מה לעשות עם המידע הזה, כיצד להתנהל איתו. אנחנו יכולים לשלוח הודעות והצעות ללקוח, אנחנו יכולים לקטלג ולמיין אותו בצורות שונות ועוד.

למי זה יכול להתאים? בעיקרון, מערכת CRM, אמורה להתאים לכל עסק או בעל מקצוע שיש לו לקוחות בכמות מספקת שדורשת ניהול מסודר ומאורגן. סביר להניח שבעל עסק עם 10 או 12 לקוחות, נניח, לא זקוק למערכת כזו.

לעומת זאת, עסק שיש לו עשרות או מאות לקוחות, סביר להניח שיצטרך לעבוד עם מערכת כזו, בשביל שכל המידע יהיה מסודר ומאורגן, בשביל שהוא יוכל להוציא הודעות באופן מאורגן, על מנת לקבל לידים ולדעת כיצד לסדר ולקטלג אותם.

לכן, אנחנו יכולים להניח שלא כל עסק זקוק למערכת כזו, אך כן חשוב לדעת, שניתן להשתמש בפונקציות ופרמטרים שונים שיתאימו לצרכים של כל עסק, במידת הצורך. כך שגם עסקים קטנים לכאורה, יכולים להשתמש במערכת על פי פרמטרים שמותאמים להם.

 

 

סגירת תפריט